Müşterilerin Finansal Sağlığını Koruyan ve Sisteme Dahil Eden Ürün ve Hizmetler

Müşterilerin Finansal Sağlığını Koruyan ve Sisteme Dahil Eden Ürün ve Hizmetler

Garanti BBVA, sorumlu bankacılık yaklaşımıyla ürün ve hizmetlerin avantajlarını ve olası risklerini de paylaşıyor. Bu kapsamda, satış ve pazarlama faaliyetlerinde müşterileriyle şeffaf bir iletişim kuruyor ve ihtiyaç duydukları tüm bilgileri açık ve kolay anlaşılır bir biçimde aktarıyor. Uygulanabilir çözümler sunuyor ve güvene dayalı uzun soluklu ve sürdürülebilir ilişkiler kurmayı hedefliyor.

  • 2020 Faaliyetleri

    Garanti BBVA, en temel stratejik hedeflerinden biri olan Finansal Sağlık konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Bu doğrultuda yürüttüğü finansal danışmanlık projesi kapsamında 2019 ‘da Garanti BBVA Mobil’de hayata geçen Finansal Sağlık Projesi’nin hedef kitlesi 2020’de dört katına çıktı. Müşterilerin günlük finansal sorumluluklarını gerçekleştirebilmeleri amacıyla hizmete sunduğu Akıllı İşlemler servisiyle kullanıcıların günlük bankacılık işlemlerini daha kolay yapabilmelerini ve para yönetimlerinde farkındalık kazanmalarını amaçlıyor. Müşteriler, Akıllı İşlemler kapsamında “Vadeli Hesaba Düzenli Para Aktar” kuralı sayesinde zamanlarını daha iyi yönetip paralarını kontrol altına alabiliyor. “Harcadıkça Biriktir” kuralı, kredi kartıyla harcama yaparken harcamalarının belirli bir bölümünü efor sarf etmeden biriktirmelerine olanak sağlıyor. Müşteriler "Otomatik Altın Biriktir" kuralıyla kredi kartlarından ve vadesizden hesaplarından düzenli olarak her ay diledikleri tutarda altın biriktirebiliyorlar. "Fatura Öde" kuralıyla da sık yapılan fatura ödemelerini kolayca otomatik ödemeye alınarak faturaların takibini zaman harcamadan kolaylıkla yönetilebiliyor. Garanti BBVA, Akıllı İşlemler’e yeni özellikler eklenmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

    Garanti BBVA, sunduğu bankacılık ürün ve servislerinin ötesinde, müşterilerinin finansal sağlığını iyileştirmeye destek olmak adına tavsiyeler vermek, herhangi bir zorluk anında uyarılarda bulunmak adına tüzel müşterileri için de çalışma yapıyor. Müşterilerin davranışları ve finansal durumları analiz edilerek, her müşteriye özel içgörü ve aksiyon planları sunulmasını amaçlıyor. Bu kapsamda tüzel müşterilere sunabileceği hizmetleri her geçen gün artırıyor. Örneğin tüzel müşterileri, güncel kur, belirledikleri kur seviyesine geldiğinde otomatik bilgilendiriyor ve böylece değişken piyasa koşullarına hızlıca adapte olmalarını sağlıyor.

    Garanti BBVA, 2020’de de iletişim tasarımını “Şeffaf, Açık ve Sorumlu Bankacılık” ilkeleri çerçevesinde yapılandırdı. Bu kapsamda, sözleşmeler, formlar ve bilgilendirme iletileri gibi müşteri iletişimleri pandemi döneminde daha da önemli hale geldi. Salgın kapsamında alınan yeni önlemler ve uygulamalarla ilgili olarak, müşterileriyle açık ve anlaşılır bir iletişim kurmaya özen gösterdi; e-posta, SMS, mobil bildirim, sosyal medya ve internet sitesi üzerinden bilgilendirmeler yaptı, şubelerde alınan önlemleri şube kapıları ve ekranları üzerinden duyurdu. Bu sayede COVID-19’la ilgili yapılan iletişimden memnuniyet oranını, en yoğun değişikliklerin yaşandığı Nisan ve Mayıs aylarında %78 gibi yüksek bir seviyede tutmayı başardı. Ürün ve hizmetleri daha açık ve anlaşılır şekilde özetleyerek karar alma aşamasında müşterilerine destek olmak için “Ürün Özet Dokümanları” tasarlamaya devam etti ve var olan dokümanlarının arasına borçlu cari hesap (BCH) ürünü de ekledi.

    Garanti BBVA, müşterilerine doğru zamanda, doğru teklifle gitmeyi ve bunu yaparken de onlarla optimum seviyede temas kurmayı önemsiyor. Bu kapsamda var olan alt yapıda Müşteri İletişim Politikası’na uyumun sistemsel ve otomatik hale getirileceği yeni bir platform geliştirdi. Bu platform sayesinde müşterilerle iletişim kurmadan önce adet ve tutarlılık kontrollerinin merkezi olarak yönetilmesini hedefliyor.

    2020, pandeminin etkisi nedeniyle finansal piyasaların yanı sıra fiziki varlık fiyatlarında da volatilitenin son derece yüksek olduğu bir yıl oldu. Bunun sonucu olarak Garanti BBVA; müşterilerinin belki de hiç olmadığı kadar finansal danışmanlığına ihtiyaç duyduğunu gözlemledi. Müşterilerin doğru yatırım araçları hakkında bilgilendirilmesi konusunda yoğun çaba sarf ederek kendileri ile sürekli iletişimde bulundu. Dijitalden yapılabilen işlem seti sayısını artırarak müşterilerin şubelere gelmeden birçok yatırım ve kredi ihtiyacını gidermesini sağladı.

    Garanti BBVA, pandemi döneminde tüm kanallarda (şube, mobil, internet, çağrı merkezi) borç öteleme işlemini yapan ilk banka olarak sektöre öncü oldu ve erteleme döneminde daha uygun faizler uyguladı. Pandemiyle birlikte şubelere gitmek istemeyen müşterilerine dijital kanallarda da tek tıkla borç erteleme fonksiyonunu sundu. Böylece müşteriler şubeye gitmeden veya çağrı merkezini aramadan borçlarını erteleyebildi. Ayrıca müşterilerin alternatif kanal işlem limitlerini artırdı ve birçok ücret ve komisyonu sıfırlayarak onlara destek oldu.

    Sadece müşterileri değil, çalışanları için de pandemi döneminde aynı özenle hareket etti ve en hızlı şekilde çalışanları evde çalışmaya adapte etti. Çalışanlarının hepsinde mobil çalışmaya uygun şekilde konfigüre edilmiş tabletler olduğu için bu dönüşümü çok hızlı gerçekleştirdi ve böylece sektörde çalışanlarını evlere gönderen ilk banka oldu. Çalışanlar evde telefonla portföy hizmeti vermeye devam etti. Bu süreçte çeşitli sebeplerden dolayı çalışamayan portföylerin hizmet verdikleri müşterilerini “Benim Bankacım” uzaktan hizmet modeli çatısı altına aldı ve kesintisiz finansal danışmanlık hizmetine devam etti.

    Tüm bu çalışmaların sonucu olarak Garanti BBVA, müşterilerin hem olası kayıplarının önüne geçmeye çalıştı hem de finansal profillerine uygun olacak şekilde yatırım fırsatlarını değerlendirmeleri konusunda gerekli desteği verdi. Şubelerde de dönüşümlü olarak çalışan ekipler büyük bir özveri örneği ile müşteri hizmetinin hiçbir kanalda kesintiye uğramamasını sağladı.

    Garanti BBVA, bireysel ürünlerin bir çoğunu tamamen çok kanallı bir deneyimle sunuyor. Bu deneyimin en güzel örneklerinden biri ise bireysel ihtiyaç kredisi. Müşteriler ihtiyaç kredisine şubeden başvurabilirken, aynı başvuru dijital kanallarda tamamlanabilir ve kredi belgelerinde uçtan uca sorunsuz bir deneyime sahip müşteri iletişim merkezi aracılığıyla onaylanabilir durumda.

    Ayrıca müşteriler, Hızlı Kredi özelliği sayesinde ise Garanti BBVA İnternet üzerinden yalnızca TC Kimlik numaraları ile saniyeler içinde kredi limitini öğrenip, limitinden ihtiyaç duyduğu kadarını anında kullanabiliyor. Üstelik bu özellikten yalnızca Garanti BBVA müşterileri değil, herkes yararlanabiliyor ve bu sayede ‘Ne kadar kredi kullanabilirim?’ sorusuna çok kısa bir süre içinde cevap bulabiliyor.

    İşletme sahiplerinin de hayatını kolaylaştırmak adına maaş anlaşması süreci dijitale taşındı. Pandemiyle birlikte zor zamanlar geçiren esnafın şubeye gitmeden, maaş anlaşması ve maaş ödemeleri için hızlı, pratik çözümler sunuldu.

    2020 yılı içerisinde emekli maaş müşterilerinin memnuniyeti Garanti BBVA için en önemli önceliklerden birisi oldu. Özellikle pandemi döneminde müşterilerinin sağlığını korumak ve memnuniyetini artırmak adına mobil ve müşteri iletişim merkezi üzerinden müşterilerin tüm ihtiyaçları karşılandı.

    Bu stratejisi doğrultusunda Garanti BBVA, 2020 yılı içerisinde emekli maaş müşteri sayısı bakımından en hızlı büyüyen özel banka olmayı başardı.

    Garanti BBVA 2020 yılında, müşterilerine gereken finansal danışmalık hizmetini fazlasıyla yerine getirdi ve müşterilerinin finansal yatırımlarını değerlendirebilecekleri farklı enstrümanlar sunarak mevduat müşterisi havuzunu genişletti. Bunu yaparken müşterisi ile en doğru kanaldan iletişime geçerek müşteri memnuniyetini hep yukarıda tutmaya çalıştı. Getirisi hiçbir zaman enflasyonun altında kalmayan “Enflasyon Endeksli Mevduat Ürünleri”, vade içerisinde farklı para birimleri arasında geçişi sağlayan “Çok Para Birimli Mevduat”, uzun vadeli açılan ara dönemlerde faiz getirisini önden ödeyen “Ara Faiz Ödemeli Mevduat” 2019 yılında olduğu gibi yine standart mevduat ürünleri dışında müşteriler tarafından en çok tercih edilen ürünler oldular.

    Bunun yanında birikim yapmak isteyen müşterilerinin yanında olarak, kredi kartından herkesin kendi bütçesine göre birikim yapmasını sağlayan, aynı zamanda da günlük faiz getirisi sunan “Harcadıkça Biriktir” birikimli mevduat hesabı, her ay düzenli olarak altın biriktirilmesini sağlayan “Otomatik Altın Biriktir” ve Vadeli mevduat hesaplarına otomatik olarak para aktarılmasını sağlayan “Vadeli Hesaba Düzenli Para Aktar” seçeneklerini Garanti BBVA Mobil’de kullanıcılarına sundu.

    Pandemi süreci ile birlikte dijital kanalların kullanımının artmasıyla vadeli mevduatta da kişiselleştirilmiş özelleştirmeler hayata geçirildi. Bu kapsamda şubelerde yapılan işlemlerin dijital kanallara entegrasyonu yapılarak vadeli mevduat hizmetinin büyük bir bölümü tüm kanallarda verilmeye başlandı.

    Garanti BBVA, mevduat ürünlerinin yanı sıra getiriye odaklanarak hem yurt içi hem yurt dışı piyasalara yatırım yapan ve mutlak getiri hedefli yatırım fonları SMART Fonlar, minimum faiz garantili Yapılandırılmış Borçlanma Araçları, Garanti BBVA ve İştiraklerinin ihraççısı olduğu Bonolar ile aktif kaynak yönetimini sağladı.

    Kıymetli madenlere olan yatırımcı ilgisinin gün geçtikçe arttığı 2020 senesinde Gümüş Ağırlıklı Kıymetli Madenler Fon Sepeti Fonunu ihraç ederek Türkiye Elektronik Fon Alış Satış Platformunda (TEFAS) işlem görmeye başlayan ilk Gümüş Ağırlıklı yatırım fonunu yatırımcılarına sundu. Aynı şekilde Global Teknoloji Sektörünün yoğun ilgi çektiği bu dönemde Yabancı Teknoloji BYF Fon Sepeti Fonu ile ihtiyaçları karşılamaya devam etti.

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as