Müşterilerin Finansal Sağlığını Koruyan ve Sisteme Dahil Eden Ürün ve Hizmetler

Müşterilerin finansal sağlıklarını korumak, Garanti BBVA’nın önem verdiği, yeni fikirler, projeler ve girişimlerle sürekli kendini geliştirmek üzere çalıştığı önemli bir konu.

Dünya Bankası’nın Küresel Finansal Sisteme Dahil Etme verilerine göre dünyadaki 2 milyar insanın finans kurumları tarafından sunulan finansal hizmetlere erişimi yok. Bu nedenle Garanti BBVA, Türkiye’de finansal hizmetlere erişimi geliştirmeye yönelik olarak çalışmalar yapıyor. Yetişkin nüfusun %43’ünün bu erişimden yoksun olduğu Türkiye’de Garanti BBVA , müşterilerinin kendi finansal durumları hakkında bilgilenmelerini ve mali durumları üzerinde tam bir kontrole sahip olmalarını sağlıyor. Segment yaklaşımıyla finansal planlama konusunda danışmanlık ve rehberlik sunarken mevduattan emekliliğe kadar farklı ihtiyaçlarına göre müşterilerine çözümler sağlıyor.

Garanti BBVA, müşterilerini daha dengeli bir bütçe yönetimi için yönlendiriyor ve finansal planlama hizmetleri ile ‘NET Hesap’ gibi tasarrufu teşvik eden ürünler sunarak hayatlarına olumlu katkıda bulunmayı hedefliyor.

Sorumlu bankacılık yaklaşımıyla Garanti BBVA, ürün ve hizmetlerin avantajlarını ve olası risklerini de paylaşıyor. Bu kapsamda, tüm satış ve pazarlama faaliyetlerinde müşterileriyle şeffaf bir iletişim kuruyor ve ihtiyaç duydukları tüm bilgileri açık ve kolay anlaşılır bir biçimde aktarıyor. Uygulanabilir çözümler sunuyor ve güvene dayalı uzun soluklu ve sürdürülebilir ilişkiler kurmayı hedefliyor.

  • 2019 Faaliyetleri

    Garanti BBVA, sunduğu bankacılık ürün ve servislerinin ötesinde, müşterilerinin finansal sağlığını iyileştirmeye destek olmak adına tavsiyeler vermek, herhangi bir zorluk anında uyarılarda bulunmak adına çalışmalarını sürdürüyor. Müşterilerin davranışları ve finansal durumları analiz edilerek, her müşteriye özel içgörü ve aksiyon planları sunulması amaçlanıyor. Küçük bir müşteri kitlesine açılan projenin yaygınlaşması için çalışmalar devam ediyor.

    Garanti BBVA’nın müşterilerinin mali durumlarını yönetmelerine destek olmaya ve Türkiye’de finansal hizmetlere erişimi geliştirmeye yönelik 21 ürün ve hizmeti var. Bu başlık altında yer alan ve farklı gruplarda sınıflandırılabilecek ürün ve hizmetler kapsamında Garanti BBVA’nın yaptıkları şöyle sıralanıyor:

    • Banka’yla hesap ilişkisi olmayan kişilere yönelik şube, Garanti BBVA ATM ve mobil bankacılık uygulaması üzerinden gerçekleştirilebilen fatura ödeme, para çekme/para yatırma/ para transferi gibi işlemler sunuyor.
    • Ayrıca altınların şubeler ve altın hizmet noktası kuyumcular vasıtasıyla gram üzerinden hesaba yatırılması gibi yollarla kadınların biriktirdikleri altınları kredi ve mevduat hesapları için kullanmalarını mümkün kılıyor.
    • Sektörde bir ilk olan NET Tasarruf Hesabıyla 300 bin müşterisinin birikim alışkanlığı edinmesine aracı oluyor. Garanti BBVA ayrıca Türk vatandaşlarını tasarrufa yönlendiren devlet destekli Çeyiz Hesabı ve Konut Hesabı ürünlerini müşterilerinin hizmetine sunuyor.
    • Garantili Gelecek, Bonus Genç ve Emekli Bankacılığı Programı gibi her yaştan müşteriye yönelik olarak segmente özgü programlar ve ürünler sunuyor.
    • Engelli Dostu Bankacılık ile engelli müşterilerin şube ve Garanti BBVA ATM'lerden hizmet alabilmesini kolaylaştıran ve hem fiziksel hem de finansal özgürlüklerine katkıda bulunan çalışmalar yürütüyor. Garanti BBVA’nın, engelli müşterilere daha iyi hizmet sunmak için geliştirdiği web-tabanlı İşaret Dili eğitimini tamamlayan çalışan sayısının on bini aşkın olmasından memnuniyet duyuyor. 2019 yılında Garanti BBVA 5.214 adet engelli dostu Garanti BBVA ATM ile hizmet sundu.
      Görme engelli müşteriler için Garanti BBVA ATM’lerin erişilebilirliği artırılarak kredi kartı borç ödemelerinin görme engelliler için hazırlanan menüden yapılabilmesi sağlandı. 
    • 2019’da da Garanti BBVA, iletişim tasarımını “Şeffaf, Açık ve Sorumlu Bankacılık” ilkeleri çerçevesinde yapılandırdı. Bu kapsamda, sözleşmeler, formlar ve bilgilendirme iletileri gibi müşteri iletişimlerini, daha anlaşılır ve müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun olması için gözden geçirdi. Ürün ve hizmetleri daha açık ve anlaşılır şekilde özetleyerek karar alma aşamasında müşterilerine destek olmak için “Ürün Özet Dokümanları” tasarladı. 2019 yılında, POS, Bonus Business, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Shop&Fly Business ürünlerinin dokümanlarını müşterileriyle paylaşmaya başladı. 2020 yılında da farklı ürünler için ürün özet dokümanları çalışmalarına devam edecek. Yine bu ilkeler çerçevesinde, tüm çalışanlar, müşterilerle merkezi ve yüz yüze iletişimlerde gerekli bilgilerin tamamını anlaşılır bir şekilde verebilmelerine destek olmak amacıyla hazırlanan eğitim videolarını izledi.
    • Müşteri ve sektör talepleri baz alınarak güncellenen Garanti İskonto (Tedarikçi
      Finansmanı Sistemi) ürünüyle Garanti BBVA, sektörün öncü bankası konumunda olmaya devam ediyor. 2019 yılı içerisinde yeni fonksiyonları devreye alınan Garanti İskonto sayesinde daha fazla müşteriye temas ederek, işletme sermayelerini daha da efektif kullanabilmeleri için çözüm sunmayı hedefliyor. Ekstra teminat vermeksizin finansman imkanı sunan iskonto ürünleriyle birlikte müşterilerin nakit akışlarına katkıda bulunmaya devam ediyor ve kısa dönemdeki finansman ihtiyaçlarını karşılıyor.
    • Doğrudan Tahsilat Sistemi ürünüyle müşterilerin ticari faaliyetlerini sağlıklı finansallarla birlikte sürdürmesine katkıda bulunuyor. Müşterilerin nakit akışlarını şeffaf bir şekilde izleme ve yönetmelerini sağlayan ilgili sistemde, müşterilerin talepleri de dikkate alınarak geliştirmeler yapıldı. Bu süreçte müşterilerin dosya yükleme, ilgili dokümanların doldurulması ve fiyatlama konusundaki talepleri karşılandı. Uçtan uca dijitalleştirilmiş, kullanıcı dostu bir  sistem oluşturulması süreci için 2020 yılı içerisinde çalışmaların tamamlanması bekleniyor.
  • Öngörüler

    Garanti BBVA, müşterilerini kendileri için saha sağlıklı finansal kararlar vermeleri için cesaretlendirmek ve desteklemek amacıyla akıllı çözümler geliştirmeye devam edecek. Bu kapsamda, benimsediği çevik iş yapış biçimine de uygun olarak, daha deneysel metotlar uygulamayı ve çözümlerini daha interaktif bir şekilde müşterilerle test edip hayata geçirmeyi de planlıyor.

    Önümüzdeki yıllarda engelli dostu Garanti BBVA ATM ve şube ağının genişletilmesi gibi farklı çözümlerle herhangi bir bankanın müşterisi olmayan ve bankacılık hizmetlerine yeterli erişimi olmayan kişilerin finansal hizmetlere daha yüksek bir oranda ulaşmalarını sağlayan hizmetler sunmaya devam edecek.

    Garanti BBVA’nın müşterilere karşı her zaman “şeffaf”, “açık” ve “sorumlu” bir yaklaşım biçimi benimseyen ilkesi, müşteri deneyimini iyileştirme ve bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olma stratejisinin temel bir unsuru olarak kalacak.

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as